یزدفردا: کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اهدای اعضای یک جوان ۲۳ ساله به سه بیمار خبر داد.

به گزارش یزدفردا: زهرا عظیمی صبح امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه عضو از بدن مرحوم محمدعلی بمانی ۲۳ ساله، امروز به سه بیمار دیگر جان می‌بخشد.

وی توضیح داد: محمدعلی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ بر اثر سانحه تصادف، با حال وخیم از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل و در بخش آس سی یو ۲ بستری شد. با همه تلاش پزشکان اما مرگ مغزی محمدعلی اعلام و پنج پزشک مرگ مغزی او را تائید کردند.

به گفته عظیمی، پنج پزشکی که مرگ مغزی را تایید می‌کنند نامه مستقیم از وزیر داشته و متخصص جراحی، داخلی و بیهوشی هستند و بعد از تاییدیه از پزشک قانونی نیز تائیده گرفته شده است.

کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: بعد از اعلام مرگ مغزی، با خانواده محمدعلی در خصوص اهدای عضو صحبت کردیم، کسب رضایت این خانواده بسیار سخت بود اما با تلاش‌های تیم ما، خانواده مرحوم محمدعلی بمانی رضایت دادند.

عظیمی یادآور شد: این مورد دومین اهداء عضو در رفسنجان در سال جدید است و به فاصله ۱۱ روز در اردیبهشت امسال دو اهدای عضو در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: قلب محمدعلی به بیمارستان مسیح دانشوری تهران و کلیه و کبد به شیراز برای اهدا منتقل می‌شود.

کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: مردم رفسنجان مردمانی انسان دوست هستند و ۹۸ درصد از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت دادند.

وی خاطرنشان کرد: هر عضو اهدایی که به تهران و شیراز فرستاده می‌شود اولویت با لیست بیماران رفسنجان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا